Coffee Milk Stout a'la T30

Reczer Gábor gerilla főzővel a sörkedvelők már tavaly októberben találkozhattak, a Séf nevű remekével (egy majdnem IPÁs APA) ezzel máris feliratkozott a "bitang jó sört főzők" táborába. A "Séf" azóta is porondon van, tehát állja az idők és a piac próbáját.

Most azonban másról van szó, eljött a pillanat, hogy megajándékozzon minket -és persze magát -egy Coffe Milk Stout-al.

img_4464.JPGRG.: Ezt a sört a születésnapom alkalmából készítettem, mert egyszer 30 éves az ember. Azért van benne a kávé, hogy akár reggeli közben is tudjunk bulizni! :D
De félre a viccet, nagyon szeretem a stoutokat és mindenképpen akartam egy ilyet főzni. A neve pedig azért T30 mert az ismerőseim, barátaim „Tanknak” hívnak.

 

Limitált kiadású sörről van tehát szó, ami most 450 litert jelent. Mi van benne?

RG.:Tejcukorral már kísérleteztem itthon és egy tejes kávés sört akartam alkotni. Ötféle maláta, árpapehely, tejcukor, kókusz olajban fürdetett-áztatott egész kávészemek (sűrít és krémesít), kétféle angol komló van benne és belga kandiscukor.

A kandiscukor a karamelles ízeket hozza. Azt viszont megkerestem, hogy a tejcukrot: a'la laktózt, nem bontja le az élesztő, elvileg édesebb is lehetne a sör de mégsem, mert érdekes módon kesernyésebb és egy picit savanykás ízt kölcsönöz a sörnek korty után.

Mihez ajánlanád a fogyasztóknak?

Alapvetően erősebb sötétebb sörökhöz jól passzol ez a télies idő, de ez a sör bármikor iható: desszertekhez, süteményhez kifejezetten ajánlott. Illetve aki egy-egy sört iszik csak este lazításhoz, -nem szomjoltáshoz- mert ez egy kifejezetten sör különlegesség. 10-12 C° fokon jönnek elő az ízek igazán, jobban is be lehet hűteni és akkor a melegedés hatására szép lassan nyílnak ki az ízek, aromák. Nagyon behűtve leginkább a kávé íz hangsúlyos.

Gondoltál már, hogy indulni fogsz versenyen a söreiddel?

Igen, gondolkodtam már rajta, egyelőre a házi sörfőzők versenyén indulok, a sör még nem erjedt le teljesen, még nem tudtam megkóstolni ezért nem tudok róla nyilatkozni. Legyen meglepetés, majd a helyszínen kiderül, hogy milyen.

img_4453.JPG

Coffe Milk Stout   -Akkor elő a farbával, milyen is ez a sör?!
Remek illata van, -nekem nagyon bejönnek a sötétebb illatos zamatos sörök. A színe mély kávés, majdnem fekete, a habja barnás, ami csak jót jelent.
A korty nagyon sima, selymes, nem karcos, nem kesernyés, a korty végén érzem a még ideillő enyhe savanyúságot amit a tejcukor tolt meg és a kandis cukor nem fedte be.
A test jó, 14° Balling,
alkohol: 5,5 %V/V.
Untappd értékelésem: 4 pont. 

Reczer Gábor még csak két sört tett le eddig az asztalra, de azok nagyon ott vannak! Megtisztelő számomra, hogy a blog megkóstolhatta a boltokba kerülés előtt. Boldog Születésnapot!

A Reczer Ser sörlelőhely lista folyamatosan bővül nézzétek az FB oldalt.

t30_6-01.jpg