A Reczer Ser bemutatja kollab sörét: Dark Wheater

...több sörlábon fogok állni!

Gerilla sörbemutató a Dezsőben. Fekete Búza. Ameddig a szem ellát rohangáló pincérek, nyüzsi, visszhangzó ricsaj és sörcsap (33) hegyek.
img_20180301_210449.jpgInterjú Reczer Gáborral
Gábor, te már tudsz sört főzni, miért kellett bevenni még egy főzőt a projektbe?

Hát ez egy remek kérdés :D, mi (Ábrahám Máté és én) arról beszélgettünk, ötleteltünk, hogy a sörfőzdék sörfőzői jobban előtérbe kerülhetnének, így hömpölygött a gondolat egészen odáig, hogy végül legyen ez egy nagyobb projekt. Végül nem csak sörfőzdék sörfőzői lesznek ebben a kollaborációs sörsorozatban, hanem kocsmatulajdonosok, gerillák, házi sörfőzők is...

Mennyi időre terveztél?

Alapvetően 12 hónapra terveztem, minden hónapra egy sört, de már most vannak jelentkezők pluszba, tehát módosítottam ezt a tervet, hogy minimum egy év. Így aztán addig megy amíg kitart a dolog.

Tehát ha jól veszem ki a szavaidból, itt inkább a sört főző személyiség lesz előretolva mintsem a brand.

Igen, ez abszolút így van.

img_20180301_201529.jpg

Ok. Miért éppen Fekete Búza? Olyan sörökkel fogsz kijönni, amelyek nem annyira ismertek?  Lágeren például gondolkoztál?

A Dimbóék például csináltak lágert, az szerintem egészen jó láger, de sok vendéglátós panaszkodott, hogy a vendégek nem fizetnek annyit egy lágerért. Holott simán van olyan jó mint egy apa vagy egy ipa, amiért viszont hajlandóak nagyobb összeget is kifizetni.  Ezért nagyon sokáig van csapon, úgyhogy ez egy elég merész húzás lenne ha egy lágert csinálnék csak a neve miatt. Egyébként szeretnék egy jó lágert főzni.

Nekem egyébként ez az egyik kedvenc témám, mert szerintem a láger rendkívül alkalmas rá, hogy a megfelelően kiválasztott ízeket (komló, vagy gyümölcsösebb, vagy egyéb ízeket is jól tud magába szippantani, elegyíteni.
De beszélj most magadról, mi van veled? Hoptop?

Év eleje óta már nem vagyunk együtt, úgy éreztem, hogy rám fér egy kis változás és a Hoptop-ra is ráfér egy kis vérfrissítés, ugye a kezdetektől ott voltam. (2016 ősz. a szerk.)

Nagyon hirtelen jött az ötlet és szerettem volna minél hamarabb megvalósítani, amit most már csak mint független gerillaként tudok a továbbiakban elképzelni. Most éjjel nappal csak ezzel foglalkoztam, remélem, ez most már rendes mederben van és csendesebb lesz, nem lesz most már olyan káosz mint eleinte.  Az első sörnek ugye most van a bemutatója, a második sört lassan ki kel szerelni, éppen ezért már a harmadikat kell intézni. Minden sör egyedi projekt. Alapanyag, név, címkét kell intézni, a receptet, a típusokat, szóval van dolog bőven.

Beszéljünk a sörről, miért éppen fekete búzával indítottál?

Nem tudom, Máté ötlete volt ez, nekem nem is jutott eszembe, hogy ezzel a sörrel indítsunk. Nekem megtetszett, nem is csináltam még. Füstös, barna búzában gondolkoztam már, de olyan, hogy fekete búza nem gondolkodtam. Barna búzát több helyen találni még majdnem nagyiparit is, de fekete búzát jóval kevesebbet.

Szóval nagyon megtetszett és rögtön rámondtam, hogy ezt csináljuk ez remek ötlet. Ott a csavar a fekete sörben, hogy ott a búza.img_20180305_182815.jpg

Mi ebben a „Reczer rész” ebben a fekete búzában?

Az volt a deal Mátéval, mivel borzasztó gyorsan jöttek az előkészületek és a feladatok, hogy Máté fogja legfőképpen a recept részét megcsinálni, én meg minden egyebet. Tehát most én szállítok ki, én intéztem a címkét, a szövegeket, a marketinget, a logisztikát, értékesítést. Utána pedig mindenki mással, közös lesz a recept, minden közös lesz.

Szinte minden sörnek más és más helyen lesz a premiere, törekszünk rá, de száz százalékosan megígérni nem tudom, a következő sörről pedig teljes hírzárlat! A megfelelő időben tájékoztatva lesz a publikum.

Azt már tudom, hogy hosszú távon mindenképpen sörrel szeretnék foglalkozni. Lehet, hogy időlegesen félbe kell hagynom a főzést az anyagiak miatt, de ez nem tántorít el, hogy ne foglakozzam kiszállítással, sörfesztivál szervezéssel, sörkóstolókat tartok, sörvacsorákat szervezek… több sörlábon fogok állni.

Imádom a sört, imádok vele foglalkozni, igyekszem a tudásomat bővíteni, van még hova fejlődnöm bőven.

 

img_20180305_183328.jpgTanulva a Dezsőben tapasztalt jeges csapolás okozta dermedtségből, most a sör 13 C⁰-on lett bontva-kóstolva. A palackos sör ilata sokkal haloványabb, mint a csapolté, de ez is kellemesen füstös. A nyelvemen érzek egyfajta tapadós csípős széndioxidos savanykás ízt amit nagyon nem kedvelek. A fekete pörköltes malátás jegyek pedig jelentősen nem alakítják át, nem vadítják meg a búzás jelleget. Korty után jóval, már érezni egy teltebb kerekebb kenyeres ízt, ami bevallom a legkellemesebb része a sörnek. A testet nagyon hiányolom, pedig elvileg ebben nem lehet hiba, mert 15,3-as a ballingja, nekem mégis olyan alapnak tűnik.

Összegezve: Nem klasszikus ivósört kanyarított a Reczer- Máté páros, hanem egy érdekesebb íz bombát akartak, csak nálam a bom-nál befejeződik a sör. A savanykás és a vizes ízek elveszik a sör élvezhető részét.

Reczer Gábor eddigi söreiről: a SÉF -apa ami inkább talán már ipa, a T30 -milk stout bővebben itt:, Satu -ipa, Woodoo -hefeweizen és most a Dark Wheater-fekete búza sörben vett részt, mindenesként.

IBU:15  SRM:33  B⁰:15,3  Alc.:6% V/V
Untappd értékelésem: 3,50