Cseh sör a Pikolóban

Két cseh sör kedvelő honfitársunk üzemelteti ezt a kedves kis kocsmát a belvárosban Merza Gábor és Ábel a fia. A koncepció az, hogy van biztos puccosabb és menőbb kocsma a környéken, de a Pikoló inkább a profi sörkészítőkre és az otthonosságra szavaz. A képeken látszik, hogy semmi sallang, itt tényleg a sörcsapon van a lényeg. Egy kihagyhatatlan hétköznapi 16-18 óráig szóló kedvezmény már engem sem hagyott nyugodni, tényleg olyan jók ezek a sörök-gondoltam, itt az ideje, hogy megkostóljam. 

                               
WIN_20140527_170004.JPGElső sörnek a Konrádot gondoltam, és nem bántam meg!

 

A Konrád egy keményebb komlózást mutat, kicsit karcos de nagyon szerethető sör. Hagyományos cseh lágersör, hosszabb érési időszak adja a bársonyosan puha és visszafogottan keserű ízét. Balling foka: 11°, alkoholfoka: 4,8%VV. 

 Másodiknak tehát egy pohárral a Kumburákkal próbálkoztam, de ez nekem túl puha és  selymes volt, enyhén keserű csak, nem olyan karakteres mint a Konrad. Friss élesztős, éppen komlós aromával, amit finoman ellenpontoz enyhén édeskés íze.

 

WIN_20140527_174733.JPGPodkrkonossky

 

buza.pngHarmadiknak a kimondhatatlan nevű Podkrkonossky-t, egy pohár barnát kértem, amiben az első íz a kávés , pörkölt malátás édeskés íz, majd az erősebb komlós karaktere teremt egyensúlyt. Nem kedvelem túlzottan a barna söröket, de ez nekem is ízlett. 6,3% VV az alkohol, Balling 14°.

 

Mindent összevéve olyan ezres körül költöttem, ezen felül vittem haza vizsgálatra egy palack Velen búzasört (Cerna Hora), aminek az íze utolérhetetlenül finom, citrusos, tényleg bátran ajánlom. A palack címkéjén az évszám mellbevágó: 1298, azt hiszem a Csehek tudnak valamit a sörről.

 

Merza Gábor kész sörtörténelem, hétfőn és csütörtökön ő csapol, lehet vele beszélgetni, rengeteg dologról tudna mesélni. 

Aki nem hiszi járjon utána.

 

WIN_20140527_173035.JPGAkció mentes árak

 

WIN_20140527_173554.JPGNem nagy hely, de pont ettől baráti és otthonos.

 

WIN_20140527_173145.JPGKovács Gábor féle maláta könyv az ablakban