Beerfort sörfőzde németes vonala

Új sörfőzde alakult Beerfort néven. A leányvári formáció spontán alakult, egyre többet utazott ki  főzőmesterkedni Utassy Roland (korábban Legenda Sőrfőzde) és ottragadt. Neki a német sörökkel kapcsolatban régebben is voltak és vannak is elképzelései. Szívéhez ez a németes vonal áll közel.

Blog: A Legendában hagytad a receptjeidet?

Utassy Roland: Igen, csupán kettőt hoztam magammal: a Bak Mici-t (8,2%-os német stílusú Búza Duplabak) és a  4 Sterne-t, (8,2%-os német stílusú Duplabak sör. A német futball válogatott 4. világbajnoki címének tiszteletére készült el. (Ez a két sör a 2015-ös Alltech Commonwealth Kupán érmet is nyert: a Bak Mici bronzot, a 4 Sterne pedig aranyat. a szerk.)

Tehát négy főzettel debütált a Beerfort, - mindegyik szűretlen: Pils (világos), Keller, Dunkel, Dunkel Weizen. Majd a napokban befutott a Schwarze Weizen (fekete búzasör). Legújabb Update, hogy a hidegebb időre tekintettel egy baksör lesz betervezve. Decemberben talán kész is lesz.


 A Beerfort sör bemutató és a beszélgetés a Ganz Utcai Sörmanufaktúrában történt.


Utassy Roland: Vannak olyan vélemények, hogy a láger egysíkú dolog, de én szeretném megmutatni, hogy ez nem így van. Tehát próbáltam egy jó Kellert főzni de mégsem hagyományosat. Tehát egy picit komlósabb, de mégsem a keserűségre mentünk rá mintha Ale lenne, hanem próbáltunk egy illatosabb aromásabb irányba menni. Nekem mindig az volt a koncepcióm ezekkel, hogy legyen izgalmas, de emellett jó legyen inni.

Keller: itt az volt az elképzelésem, hogy mint a St. Georgen Keller-nél, hogy inkább ilyen édeskésebb vagy malátásabb vonal helyett inkább a komlósabb felé menjen el, hogy legyen egyfajta karakteresebb keserűsége, illatossága, szóval egyfajta frissítő jellege.

win_20151003_124222.JPG
Keller sör: Ez egy régi német sörstílus,  magát a szűretlen sört jelenti, ahogy régen hozták fel a saját sörözőbe a pince sört. Színében egy félbarna, ízében picit a világosabbakhoz húz, de lehet érezni benne a karamell malátát. Ez egy jó friss sörtípus.
Benyomásaim: Szép konyakszín, világos narancsos, szűretlen, szolid hab. Mézes malátás illat, korty után enyhe kesernyés íz.
Alkohol: 5,5% V/V, Balling 12,5°, IBU: 25,7, Szín, EBC: 19,7

bv.png

Pils: Az volt az elképzelésem, hogy mint korábban a Legendánál az ipáknál, pl. a Jokerface sem a végtelen keserűségbe megy, hanem inkább az aromákra próbált építeni és a Pilsnél is úgy voltam, hogy nem feltétlenül a keserűségnek kell dominálni, persze egy Pilsnek kell legyen egy markáns keserűsége, de próbáltam mellette az aromákat, illatokat és az ízeket is erősíteni.

A komlózása úgy néz ki, hogy a keserű komló az a Magnum, utána öt részletben kerül Perle, a legvégén pedig Zafír. Ezzel pedig a frissességet, főszerességet, gyümölcsösséget próbáltam fokozni. Ebből már csináltam három főzetet, ami most kóstolható az a legelső, gyakorlatilag úgy kísérleteztünk, hogy különböző módon adtuk hozzá a legvégén a Zafir komlót. A keserű komlózása: a teljes mennyiség leállítása után került bele a cefrézőüstbe.

Nekem teljesen jól csúszó sör. Remek, hogy szűretlen.
Alkohol: 5,5% V/V, Balling 12,5°, IBU: 37,8, Szín, EBC: 6,3

Dunkel: itt próbáltam ötvözni a müncheni vonalat ami egy sötétebb pörköltebb malátás meg Bambergben ittam a Kloster Braunál egy nagyon finom Dunkelt és ez a sör annyira megfogott, hogy elhatároztam, hogy én is készítek egy ilyet csak felturbózva, hogy jobban érződjön benne a pörkölt maláta. Van nekik egy fekete sörük is és próbáltam az ő Dunkeljük és fekete sörük közötti egy pörköltebb malátás sört kialakítani. Ez egy jó illatos könnyű ivó sör amit egyszerűen jó inni. Ízre is nem az az édeskés vonal, akár egy jó estét is el lehessen sörözgetni mellette.

win_20151003_174821.JPG

Sokkal malátásabbnak hat mint a Keller, legalábbis az illatán ezt érezni. A korty azonban nem adja ezt, picit mintha vékony lenne a test, a habja kicsit barnás, nem fehéres.
Alkohol: 5,5% V/V, Balling 12,4°, IBU: 22,5, Szín, EBC: 37,3

bv2.png

A barna búza (Dunkel Weisen) az igazából egy elrontott fekete búza. Ebből egy főzet készült, (cc.800 Liter) Itt sajnos elkalkuláltam a pörkölt maláta mennyiségét és akkor lett egy barna búza. De aztán lehet, hogy annyira bejön, hogy megtartom.

Alkohol: 5,5% V/V, Balling 14,9°, IBU: 15, Szín, EBC: 57

 

 

Blog: Mikor és hol lehet kapni majd a tényleges fekete búzát? (Schwarze Weizen)

Utassy Roland: Szerintem a Sörmanufaktúrában biztosan és a Bölcső Bar & Foodban.

Finom lett, nekem ízlik, de úgyis fogok még finomítani a recepten. Lehet, hogy lecserélem az élesztőt, kíváncsi leszek, hogy az majd milyen ízvilágot ad neki, esetleg búza élesztőt is kipróbálok.
Alkohol: 5,5% V/V, Balling 15°, IBU: 16, Szín, EBC: 92

Blog: Nagyon letisztult formai világ jellemzi a megjelenést, egyedi hangulatot árasztanak a címkék. Ki tervezte?

Utassy Roland: A sógorom, Németh István.11930769_772127136266766_8375083561967906996_o.jpg
Roland a főállása mellett vándor főzőként is működik Green Sheep Beers néven, melynek a kocsmája (Bar) éppen most alakul.

Az Erkel utcában (Ráday és a Lónyai utca között) fogunk nyitni egy sörözőt Green Sheep Beers Bar néven, az a durva, hogy zöld kacsát akartam, de az már van, egy londoni főzdének a neve (de a Beerka is levédhető.
Nem akarok én belső konkurenciát csinálni a Beerfortnak. A Beerfort az egy korrekt német vonal.

A sörözőben a bútorok le vannak festve, a sörcsap is bent van, remélhetőleg két héten belül nyithatunk. A Green Sheep Ale söröm lesz csapon (alkohol: 4,8 % V/V, Balling 11,5°) ami egy sima egyszerű ale sör.

A Green Sheep Beers-ben lehet, hogy később lesz egy sorozat, füstös sör is. Nekem nagyon nagy kedvencem: A ravasz az agy és két füstölgő puskacső, meg a Blöff és ezekhez a nevekhez szeretnék illő sört készíteni.

Kíváncsian várjuk!

win_20151003_123700.JPG

win_20151003_140657.JPG

win_20151003_130400.JPG