Sör Labor Nyitás

Őrült tudósok lenni jó befektetés

img_20170929_192306.jpgMad Scientist labor a Szimplában

Fura egy hely ez a Szimpla kert, tulajdonképpen egy eklektikus bazár, ahol 90% százalékban szájtátó külföldiek a vendégek, akik mindent bekajálnak. A Szimplában mindenhol egyforma fostalicska nagyüzemi sör a kínálat, de olyan árakon, hogy az agyam eldobom.

De ennek mától vége lehet, mert megvetette lábát a LABOR, életük nagy lehetőségét kapták meg az őrült tudósok, hogy berendezzenek egy csöppnyi kocsmát (meth labort sicc. a szerk.) -a Szimpla felső emeletén. A vegytiszta graffitis rom külsőt UV fénnyel bombázzák, elegyítenek, vegyítenek és ráadásul hófehér (keményített?) laborköpenyt húztak a csap asszisztensek.

A sört kérheted lombikba (alkalmatlan a csapolásra) vagy logózótt pohárba de most szólok, hogy mind a kettőért ezer forint letéti díjat kell perkálni, aztán majd visszakapod.

De, hogy lemenjünk a mélyebb vetületig, hallgassuk meg Peter Hopsmalt von Corsairt, alias Szepét, hogy meséljen a projektjéről.

img_20170929_201012.jpgMilyen kötődésed van a Laborhoz?

A Labort én találtam ki, én működtetem, ennyi kötödésem van hozzá. :D
Az, hogy ez a Szimpla berkein belül van a Labor, az a Szimpla és a közöttem lévő pénzügyi manőver, de a tartalmát Tamással (Szilágyi Tamás, Mad Scientist) közösen találtuk ki.

 

Akkor tulajdonképpen mindent csinálsz, csak éppen sört nem főzöl.

Igen.

Fél szemedet fogod csak rajta tartani a budapesti Laboron, mit csinálsz még?

Megyek Berlinbe, de ott is egy Labort fogok csinálni.

Ez lesz a neve?

Igen, mert németül is a labor az labor, direkt így lett választva, sőt angolul is lab. Tehát ez a névválasztás, csak ott sokkal nagyobb hely lesz, ott tíz csapon lesz Mad Scientist sör és 10 vendégcsappal fog menni. Ha jól számolunk az húsz csap.

Akkor viszed a magyar jó söröknek a hírét.

Elsősorban a Mad-ét, hogy pontosan mit, ez egyeztetve lesz és a vendégcsapokra még azért fogok kivinni más magyar főzdéket is néha. De elsősorban a kinti főzdék lesznek vendégcsapon Berlinben.

Hogyan lehet jól, hogyan lehet sikeresen ezt a projektet kivitelezni?

Én már éltem Berlinben, meg viszonylag sokat járok ki, tehát azért látom, hogy működik a berlini piac. Jól fog működni a projekt. Teljesen más a kinti árszinvonal, mert azt a 4 deci sört amit itthon megkapsz 1000-1200 forintért, az kint 7 euró.

Akkor ez jó lesz.

Persze. Más költségekkel megy az ember, de más a bevételi oldal is. Más a vásárlóerő.

Miért éppen a Mad Scientist? Velük van jó kapcsolatod?

Az összes főzdével jó kapcsolatom van, de bennük van meg leginkább ez a törekvés, illetve az én agyamban az ő nevükkel, egyebekkel indult el egy gondolat ami létrehozta a Labort. Az őrült tudósok laborjára tudtam egy ilyen tematikus projektet felfűzni most. A többiek még nem kerestek meg egy ilyen ötlettel, tehát nem agyaltam rajta. Itt igen és ezt szültem meg.
De nem zárkózom el a többiektől sem, sőt az Ádámékkal is  (Pein Ádám, Monyo) beszeltünk anno egy Monyo Café ráncfelvarrásról, aztán az elült… én minden ilyesmire nyitott vagyok.img_20170929_185300.jpg

Mikor nyit a berlini Labor?

Berlin? Február.

És mi lesz a Krakn’-el? (Krakn’ Town)

A Krakn’-ben május óta nem vagyok ott. Május óta semmilyen formában nem veszek részt a Krakn’ életében és az üzlettársammal megbeszéltük, hogy nem is fogok visszatérni. Nem tudjuk összeegyeztetni az eltérő elképzeléseinket a vendéglátásról. Más irányba megy mint ahogy elképzeltem és ahogy én tavaly szeptemberben elkezdtem. (A szerk.: Az olvasókat mégis azzal bíztatnám ugyan menjenek és nézzék meg, adjanak hangot a véleményüknek mit tapasztalnak.)

Berlinben lesz valaha olyan grandiózus víziód mint ami a József körúton létrejött? 

Szerintem most ez a Mad Labor is olyasmi lesz. Tehát most ez egy ízelítő, meg ugye mára egy csomó minden még nem készült el abból amit is nyújtani akarunk: tehát jövő héten új csapok lesznek, stb. és ez fog kiforrni Berlinre. tehát ez most egy félig meddig tesztelése is az ötleteknek amik a fejemben vannak, hogyan is lehet átültetni, addig kiérlelődik.

Árkérdés. A Laborban a legolcsóbb sör 1100-1200 forint négy deciliter. Ez nem olcsó. Pedig minden adott, hogy ez másképp legyen. A Mad a saját sörét hozza. Mi történik itt?

A Labornak kvázi a legdrágábbnak kell lennie a magyar piacon, hiszen nem vághat alá az egyéb értékesítő helyeknek ahol Mad Scientist söröket kapni. Elveszítené a többi partnerét. Ezzel a hellyel pont az a cél, hogy erősítse a többi értékesítési hely forgalmát. Itt megmutatja magát, ez egy reprezentatív hely, mert elsősorban a külföldieknek szól a Szimpla. Tudjuk, hogy a vendégeknek a 90-95%-a külföldi, akik pazarul érzik itt magukat, sokan jönnek, keresik ezt a helyet. Keresett a hely. Így mindennapos, hogy este 10-től már csak sorállással lehet bejutni, de azt is csak akkor, ha már kijött valaki, ugyanis csak 800 ember kiszolgálására van csak engedélye a Szimplának.

A Szimplának egyébként az a törekvése, hogy van már külön borpultjuk, van külön koktél pultjuk és most külön lett egy sörpultjuk. Nem az olcsókategóriában gondolkoznak, hanem a drágábban és ehhez minőségi termékek kellenek.

в конце концов:
img_20170929_194226.jpg
Nos a Mad Scientist Laborja lesz a második fecske a Craft műhelyből –jóval a Monyo után- aki saját söreit képes maga árasítani és ezt olyan jól fogja tenni jóslatom szerint, hogy maga után húzhatja a többi craftost. A szeptember eleji Kraft fesztiválnak is volt már olyan üzenete, hogy tagokat toboroz a szárnyai alá, hogy komolyabb érdekérvényesítő erőt tudjon képviselni az értékesítési láncban.

Kifejezetten remélem, hogy a Szimplában az összes szar sört ki fogják szorítani és a fizetőképes vevőkörnek, a külföldieknek tényleg jó lesz. Akkor jó lesz nekünk is. Jó hírünket viszik.. Azzal azonban legyünk tisztában, hogy a Szimpla és a Labor árai nem a magyar köznépnek szól, de még a hányós, bulizós, londoni legénybúcsúsoknak sem akar szólni, de azok úgyis jönnek...

A Szimpla és Szepe teszi a dolgát itthon a Kertész utcában és a berlini Gärtner Straße-n egyaránt. Örülünk, hogy a Craft sör egyre magasabbra emelkedik!

Itt abba is hagyom, ez nem PR. cikk, azt hiszem mindent elmondtam, ha kérdésetek van írjatok! Természetesen amint Szepe kész lesz a berlini laborral, igyekszünk hírt adni róla.